Aki azt hitte, hogy Ovechkin offseason béli tevékenysége kimerül abban, hogy sört iszik, steak-et eszik és premier előtti vetítésekre jár új barátnőjével, az nagyobbat nem is tévedhetett volna, hiszen csapatunk kapitánya egy millió orosz rubellel támogatta nevelő egyesülete, a Dinamo Moszkva ifjúsági hockey programját.

Szombaton Ovechkin részt vett egy jótékonysági rendezvényen, ahol a Gillette vállalat "nagykövetének" szerepében odaadományozta az ominózus csekket. A rendezvény után Ovechkin a Sovetsky Sportnak adott interjút, következzék hát egy kis részlet ebből az interjúból.

Amikor fiatal voltál, kaptál bármilyen felszerelést híres játékosoktól?

"Ó, igen. A Spartak kupa alatt nekem adták Zhamnov botját, egy másik alkalommal pedig Larionov adott nekem egy botot. Ez már régen volt, de még mindig emlékszem erre és most értettem meg, mennyit jelent egy fiatal gyereknek, amikor egy sztár odaajándékoz nekik valamit."

Egy érdekes kép kering az interneten. A fiatal Ovechkin Buffalo Sabres szerelésben, hol kaptad ezt?

"Ó, ember, az egy régi fénykép. Úgy tűnik, ez Horvátországból, vagy egy másik országból van. Édesapám vette nekem 200 dollárért. Hogy miért a Sabres?Tetszett az emblémájuk."

Az NHL is rendez valamilyen jótékonysági eseményeket?

Természetes. Például az egyéni díjakért 5 számjegyű összegeket adnak. Ezt a pénzt a nevelő egyesületemnek küldtem.

Pár éve ezt mondtad a Sovetsky Sport-nak: "Bilyaletdinov mindenkinél nagyobb hatást gyakorolt rám. Amikor a Dinamohoz jött, befogadott, mint egy kölyökkutyát és elkezdett tanítani engem. Zinetula Khaidarovich-nak köszönhetően lettem az, az ember aki vagyok. Amikor ő a Dinamohoz jött már igazán jól játszottam" Tudnál még mondani nekünk valamit erről?

"Amikor az edző hisz benned és látja benned a potenciált, mindent megtesz, hogy fejlődjön a játékosa. Az első mentorom Vladimir Semenov volt, ezután egy ideig Andrei Pyatanov-al dolgoztam, majd Bilyaletdinov-al. Ő hitt bennem, és elérte, hogy én is higgyek magamban. Zinetula Khaidarovich megbízott bennem és megtanított a szükséges cselekre, a hockey olyan apróságaira, amik kiegészítik a játékom. 2007-ben elvitte a Világbajnokságra. Mindössze két mérkőzésen játszottam, Szlovákia ellen, és három vagy négy támadás elejéig a negyeddöntőben Amerika ellen. De képzelheti mekkora élmény volt a sztárokkal az öltözőbe bemenni és az ellenfélben is játszott pár nagy fickó, felbecsülhetetlen tapasztalat volt."

Mit gondolsz azokról a hírekről, miszerint Bilyaletdinov veszi át a Orosz nemzeti csapat irányítását?

"Erről most nem akarok beszélni. Miután megtörtént a választás, utána beszélhetünk róla"

És mit mondanál a volt szövetségi kapitányodnak, Vyacheslav Bykovnak?Sok játékos csöndes maradt...

"Az elmúlt 15 évben vele nyertük meg az első Világbajnokságunkat. Nincs olyan játékos aki mondhatna rá egy rossz szót is. Hálásan köszönök neki mindent, amit tett."

Az interjú második felét ITT olvashatjátok eredeti nyelven.

A bejegyzés trackback címe:

https://capitals.blog.hu/api/trackback/id/tr862984286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása